Fisker tsjekkiske nymfer godt?

(Til debatt)
I et fiskeforum sto følgende å lese om harrfiske i Vorma: ”Harren biter visst bra om dagen, og et bra tips da er tsjekkisk nymfe, gjerne rosa”.
   Jeg må spørre: Fisker disse nymfene bra? Jeg har prøvd disse nymfene (jfr. bildet) både i Trysilelva, Renaelva og i Vorma, uten noe særlig positivt resultat. Jeg er blitt en tviler. Etter hvert har jeg prioritert andre nymfer, og jeg har latt disse tsjekkiske utgavene ligge igjen i nymfeboksen.
   Det står stadig å lese om de tsjekkiske nymfenes fortreffelighet. Hva er det jeg gjør feil? Verken harr eller ørret ser ut til å like dem spesielt godt. Er det bare jeg som har høstet disse heller dårlige resultatene? Kom gjerne med synspunkter. Send en e-post om dine erfaringer til Fluefiskeprat.com her: E-post

John A.

Kommentarer