Knott og tull

Jeg følte meg som en tullebukk med ti tommeltotter under en fisketur i sommer. Det var brennhett og knotten var som vanlig tilstedeværende inne i den lune skogen. Millioner av dem. Og da er de SKIKKELIG plagsomme, siden intet insektmiddel jeg kjenner til stopper dem når de vil bite deg. Dette gjorde det umulig å stille lettkledd. Fiske skulle jeg uansett, så da ble det hele en svett affære ved tjernet. For å unngå å se ut som en pizza i ansiktet dagen etter, måtte jeg bruke et knottnett jeg hadde kjøpt på Årnes Sport før turen. Knottnettet fungerte utmerket, men jeg så jo minimalt bak polaroidsolbriller gjenduggede av svettedamp.
(Klikk på bildet for større format)
Knotten gjorde tydeligvis ørreten forvirret også. Vannflata var fri for vak, til tross for at skyer av insekter framførte et summende verk av Arne Nordheim Jeg tuslet hjem til en kald dusj på campingplassen. Hvorfor hadde jeg ikke heller tatt en dukkert i elva? 

John P

Kommentarer