En god investering for en bedre turopplevelse





Før årets første skikkelige fisketur til fjells, gikk jeg til innkjøp av en stolsekk som jeg satset på å kunne fluefiske fra.

Valget falt på en Fauna Älgen Evo stolsekk som jeg kjøpte på Sport1 der jeg bor. Det viste seg å være en god investering.
    Når man fisker over lengre tid, er det fint å kunne sette seg ned på sekken ved vannet eller elvebredden. Enkelte steder, der det er litt skråning ned til vannflaten, erfarte jeg også at det går greit å fluekaste fra sittende posisjon. 


Jeg reiste ut på tur midt i den tørre, varme perioden med null nedbør og opp mot 30 grader i skyggen. Da biter fisken dårlig, så jeg har ikke den store fangstrapporten å vise til etter tre dager på tur. Men en og annen ørret på rundt 300 gram havnet i håven.


Sekken rommer kun 35 liter, men jeg erfarte at det er fullt mulig å frakte med seg en firedelt fluefiskestang i en av de dype sidelommene. Sekken er også utstyrt med utvendige festepunkter for fiskestang.
    Jeg fikk plass til en cola, en vannflaske, superundertøy, fiskevest med diverse utstyr, matpakke, tre fluebokser og noe annet småtteri. Sekken er veldig grei til turer der du ikke trenger å ta med så mye. Den sitter helt ok på ryggen, og kan festes over magen og brystet.

Fakta om sekken:

• Lydløst stoff
• Nytt og ergonomisk utformet bæresystem
• Avtagbart hoftebelte
• Justerbar brystrem
• Lettvektsramme i aluminium
• Store sidelommer
vUtvendige festepunkter for viltnett og fiskestang
• Utvendig og innvendig lomme lokklomme for småsaker
• Innvendig snølås
• Integrert regntrekk i topplokket
• Sittehøyde 45 cm
• Volum 35 liter
• Vekt 2 kg

LES OGSÅ:

 

Kommentarer